fredag den 10. oktober 2008

At krybe til pennen

Det at være nød til at tegne op i hånden, er bare ikke det bedste jeg ved. Jeg kan en del krumspring med bla. min printer, men lige i aftes og her til formiddag var der ingen vej uden om.

Jeg vil prøve at lave et billede i stained glass på en alternativ måde - med "Steam-a-seam2" - og så skulle mønsteret først ændres (læs tegnes en hel masse extra på) og derefter skulle det tegnes over på "Steam-a-seam2". Måske jeg kunne have kopieret det, men der ville være gået unødig meget "Steam-a-seam2" til og det ville jeg nu alligevel ikke!
Nu er mønsteret så klart til udklipning, men måske jeg lige skulle tegne det op på bagepapir også, så jeg har et "placerings-mønster"?

"Steam-a-seam2" er skøn og meget nemt at arbejde med til applikationer. Det er en art klister med papir på begge sider. Først tegner man på papiret på den ene side, grovklipper og lægger det så på stoffet; nu hænger det fast!!! Ingen strygejern her. Så klippes motivet rent, papiret på den anden side pilles af og lappen placeres på stoffet og den hænger igen fast, men kan også løsnes og flyttes til den sidder perfekt! Først da skal der presses med strygejern og så sidder det FAST! En lidt dyr løsning, men SKØN at arbejde med. Jeg har før købt det i England, men fandt det sent onsdag aften hos "Kirstens Quilt" og fik det med posten allerede i dag!

Maria

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Maria.
Jeg har set du er rigtig god til at sy, men dog er det ikke lige min egen interesse. Jeg kan godt lide at tegne og leder efter navnet på den lysende plade man kan lægge under papiret for at kunne tegne igennem. Det ligner du har det på billedet, så ved du hvad sådan en hedder?
Mvh Sofie