tirsdag den 16. december 2008

Lidt af hvert!

Siden de to børnetæpper blev færdige i sidste uge, har jeg bare hygget mig så meget med at sy lige det jeg følte for...
Mønsteret til dette lille køkkenjuleophæng har jeg tegnet i forbindelse med et nu afholdt kursus. Efter at have gået og set på det meget længe, kom det endelig med hen til symaskinen og her er så resultatet. Quiltet i hånden - åh hvor var det skønt, det er alt for længe siden jeg sidst har gjort det!

I morgen skal jeg mødes med en kvinde jeg skylder stor tak. Hun har gennem de seneste år har haft utrolig stor og god indflydelse på mit liv - og har det tilstadighed. Derfor denne lille juleløber til hende.

Syet på en eftermiddag og maskinquiltet med Mettler Metallic guldtråd. Jeg har ikke tidligere prøvet at maskinquilte med guld, men det bliver bestemt ikke sidste gang. Tråden hverken flossede eller knækkede!
Nå ja, så er pindene tomme... Resultatet er blødt, lækkert og vamset. Det måler 55 x 150 cm og vejer lige knap 1000g. Resultatet, tja det må lige vente en god uges til!


Maria

2 kommentarer:

Bedstes Patchwork sagde ...

Hej Maria.

Sikke nogle fine ting du har fået lavet, og din taske med yoyo`er også blevet rigtig fin, du får da godnok lavet mange ting, dit døgn må altså bestå af flere end 24 timer.HH

Maria Harrits sagde ...

Nej, jeg har også kun 24 timer i døgnet, men det er lige gået rigtig godt i et par dage! Kan se at vi har en fælles aftale i uge 6 - hvor hyggeligt!