onsdag den 28. januar 2009

Østjyske quiltere

I aftes var jeg til møde med Østjyske Quiltere. Lene og Lene skulle vise os teknikken til at sy patchwork på snor (snor kan købes her hos Lene). Det er en sjov teknik, hvor man snor stof om en lidt tyk nylonsnor og så syr zigzag over samlingerne. Jeg har prøvet denne teknik en enkelt gang før, hvor jeg lavede disse gul/orange solskåle til min mor.

Nå, men jeg tænkte, at nu skulle jeg da prøve at sy en taske og det gik også meget godt i aftes.
En stak strimler på 2½ cm bredde og en rest af stoffet.

Så er starten gået. Den ovale form viser sig tydeligt.


Det vokser støt.

Rundingen kommer tydeligt frem.

Idag er straks en helt anden sag! Jeg fik simpelthen strammet snoret for meget, så formen på tasken gik helt i udu. ØV! Men, pille pille op igen ca. 8 m og nu kan jeg så sy endnu en gang. Undervejs skal der bare lige fjernes ½ mio. trådrester. Det bliver et stort arbejde, men de har da den funktion, at de holder stoffet fast på snoren... så jeg slipper for nåle og klemmer.


Den samlede høst af mere eller mindre færdige skåle fra tirsdagens møde. Det er sjovt at se så forskellige resultaterne er blevet afhængigt af form og stof. Der er bestemt meget mere leg at hente her!

Maria

2 kommentarer:

Lilly sagde ...

What a bunch of pretty fabric bowls. Looks like a great way to do a little stash busting. I may have to give this a try...
TTFN.........Lilly

Lonci sagde ...

superb