torsdag den 16. april 2009

I gemmerne jeg fandt...

...lidt af hvert.
Et par grydelapper, som næsten blev syet færdige sidste sommer, og som nu kan tages i brug. Mønsteret er fra Helene Juul Design og det er en "Finurlig Kat" (Lene - ikke en gris!).


Jeg fandt også denne lille Grandmothers Garden Quilt, som min mor har syet over pap for et par år siden. Jeg lovede at quilte den og sy kanten sammen for hende, men så kom der lige..... et eller andet spændende forbi og det blev til en UFO. Men her er resultatet og så ved hun det ikke engang! Om det skal bruges til en sommerdug i gården eller som låg på en vasketøjskurv, det må tiden vise!


Forleden kom jeg på at sy en pose til træbyggeklodser og i gemmerne lå resterne af et dejligt stykke hundestof, og der var lige nok. Nu kan posen med indhold sendes af sted til en lille dreng i Bosnien.


Det er altid dejligt at få gjort noget ved en UFO, og så kan man jo spørge sig selv hvorfor det ikke sker noget oftere?! Godt jeg er så god til at lave dem, så der altid er mindst en (snes stykker) jeg kan kaste mig over, når der lige kommer over mig. Gad vide hvor mange UFO´er jeg har på lager? Hvor mange UFO´er har du?

It is allways a great pleasure, when I find a UFo and make a finished projekt out of it! I wonder how many UFO´s I have in my closet - what about you?

5 kommentarer:

Anna sagde ...

Så flitig du har varit! Din mammas Grandmother's Garden är jättefin, den måste ni vara stolta över båda två!

Jag törs inte räkna några UFON. Jag har gjort det en gång och sen tappade jag sylusten helt i tre månader. :) Bättre för min del att leva i nuet och leta i lådorna när lusten faller på.

Maria Harrits sagde ...

Ja, helt enig. Jeg har heller ikke talt mine og har ingen planer om det!

Anonym sagde ...

Hvor var det dejligt at se min sommerdug (som det vist nok bliver til), havde næsten glemt den. Så en herlig overraskelse.
Knus
Mor

Lenesquilt sagde ...

Ja ja så siger vi det. Og nej, jeg kan ikke tælle mine UFOer, jeg har jo kun 5 fingrer på hver hånd;-)
Ses

Bedstes Patchwork sagde ...

Det var dejlige sager der var i gemmerne....og nej, jeg tør heller ikke tælle UFOer ;-(
Det er en fin pose du har syet til
Eldin`s klodser, de kommer med i næste pakke, sammen med meget af det andet. knus