onsdag den 27. maj 2009

Moody babytæppe

En kær veninde af mig venter tvillinger inden alt for længe. Nu er hun ikke til det helt store hjemmelavede, så hun har helt selv fået lov at bestemme, hvad jeg skulle sy. Et tæppe der passer til kravlegården...


Det er jo ikke så stort, bare 80 x 80 cm og godt for det. For flannel et jo skønt at ligge på, men hold fast hvor er det besværligt at arbejde med. Det strækker og strækker både den ene vej og den anden.

Prikkerne går igen på bagsiden og er også dejlig flannel.

Det er til ære for og måske også for at drille min veninde lidt, at jeg har valgt køer. I mange år var alt med køer et stort hit hos hende, og vi andre kan godt lide at minde hende om den periode. Og så passer det jo farvemæssigt godt til både drenge og piger.

Nu skal jeg så bare have udtænkt, hvad jeg skal sy til tvillingernes storesøster, men måske skal jeg tage udgangspunkt i dette..

Idag har jeg bare så mange syprojekter på dagsordenen:

Opstart på et skønt "afskeds" pigetæppe med mange glade stoffer...


Afpapning og planlægning af quiltning at "Grønt på glas"... Et vægtæppe jeg startede op i fredags, så jeg havde noget at sy på bus/færge til NQT i Göteborg.

En lille gribebold i femkanter...

Symaskinen kalder - jeg iler!!!

Maria

2 kommentarer:

Berit sagde ...

Det ser spændende ud alt sammen. Min symaskine kalder også, men det gør arbejdet også. God arbejdslyst.
Hilsen
Berit

Lilly sagde ...

That little quilt is so cute. Love the cows..The project with the english paper piecing looks interesting.........