mandag den 25. januar 2010

Valdani perlebomuld

I lørdags var jeg en tur ude hos Helene Juul. Pia var der og demonstrerede Super60 linealen og jeg skulle lige se, om jeg kunne leve uden - og det kunne jeg faktisk godt. Det er en genial lineal, men jeg har en (ok nogen) der kan det samme allerede, så jeg holdt mig i skindet.

Men Helene har fået Valdani Perlebomuld 12 hjem i ret mange skønne farver!!! Det er jo ingen hemmelighed, at jeg simpelthen elsker at lave stitchery med perlebomuld. Det er bare lidt svært at få fat i - i hvert fald, hvis det skal være noget af det, der har glidende farveforløb. Men nu er det problem løst!

Og så skred mine planer for week-enden ellers med lynets hast! For jeg fik den idé, at jeg da lige kunne sy et par prøver til Helene, så man kan få syn (pille, pille, pille) for sagen i butikken. Her er de farver jeg endte med at sy med...



Og så var det jo også lige det behov - altså en absolut nødvendighed -  jeg skulle have stillet hos mig selv.

Først og fremmest denne vidunderlige lilla/tyrkis perlebomuld, som passer perfekt til det blomstrere stof. Dette stof skal danne farve-udgangspunkt til en konfirmationsquilt.



Og så en lille testbold  i en anden farvevariant, som måske vil være god til mine Harmoni tekstblokke???



Det er bare så skønt at sy brodere med. Det knækker ikke, flosser meget lidt trods en rimelig lang snor, farveforløbene er flotte og look'et på det færdige broderi er skønt. Det kommer der billeder af inden længe.
Så jeg kan kun sige: prøv det, prøv det, prøv det!!!

Maria

Ingen kommentarer: