onsdag den 31. marts 2010

Gårsdagens indkøb

Jeg var også lige en tur forbi Bøgelund Patchwork sammen med Karina igår.
Jeg har en kær veninde, der fylder 40 år til maj, og hun har ønsket sig et tæppe i pangfarver. Så jeg tænkte, at jeg lige måtte supplere mine pangfarverde stoffer lidt. Jeg havde godt nok ikke "lige nået" at se, hvor meget jeg allerede havde på lager, så hvad der ender med at bliver suppleret - lageret eller indkøbene - må tiden vise. Men sikke skønne stoffer. Imorgen må jeg på jagt efter flere stoffer med knald på og så nogle lilla til at give tæppet noget dybde. Det bliver herligt at arbejde med!


Mønsteret har jeg fundet i et amerikansk quilteblad. Det er en sjov teknik, som jeg faktisk har tænkt mig at følge til punkt og prikke, men laver lige noget om på farveplacering/desing. Jeg er jo ikke god til det med at følge et mønster!

Så var der også knaldtilbud på BST sytråd - 15 kr pr. rulle! Fabrikken er gået konkurs, så snart er det slut med at sy med denne tråd. Det bliver svært, for den har jeg brugt i de 4 år jeg har syet og jeg elsker den. Men, som min symaskinemand siger; "Kan du da ikke lade være med at sy med det der l...?" Og jo, det kan jeg da bestemt, når altså lageret er brugt op! Men jeg tror nu jeg gemme 1/2 rulle af hver farve til håndsyning, og så må jeg jo finde noget andet til maskinen.


Og så lige lidt af det løse...

Maria



2 kommentarer:

Bedstes Patchwork sagde ...

uhm....sikke lækre stoffer, spændt på at se dit projekt

Lenesquilt sagde ...

De ser vildt lækre ud , de der stoffer