fredag den 19. marts 2010

Til højre eller til venstre?


Idag har jeg quiltet et mindre tæppe. I kanten skulle der quiltes linjer med 1" mellemrum og så er det jo herligt at have en overtransportør, hvor der kan monteres en afstandsmåler. Det vil sige, at den der metalbøjle kan monteres, så afstanden fra nålen til bøjlen lige giver den ønskede afstand. Så er det jo rimglig ligetil at lade bøjlen følge en søm/linje og så bare sy. Skønt!

Men, men, men hvorfor så alligevel ikke gøre det så besværligt for mig selv som muligt???


Nu er det sådan, at tæppet er hemmeligt, så derfor de lidt "smalle" billeder. Men som den opmærksomme læser hurtigt aner, så har jeg møflet hele quilten ind under symaskinearmen (mon det hedder sådan?) og skal så mosle en hel del for at kunne quilte mine linjer! Noget besværligt... men så slog det mig, at jeg da sikkert kunne montere bøjlen til den anden side!!!!


Og ja, så gik det let som en leg!

Maria


3 kommentarer:

Kari sagde ...

Ja, hvor svært kan det være. Det er bare lige med at få ideen. Glæder mig til at "bidderne" bliver lidt større.

Helene Juul sagde ...

Det ser rigtig spændende - om end noget besværligt - ud ;-)
knus

Karinas Blog sagde ...

Vidste bare at du var "Genial".....:-)