mandag den 5. april 2010

Dagens høst...


I aftes syede jeg de første 3 hele blokke. Da delblokkene skulle skæres til passede målene ikke helt (mon det er mit sømrum, der har været en mikrosmule større end 1/4"???), så kunne jeg ikke få sømmene til at passe som jeg ville. Når man så ikke kan sove, er det jo oplagt at overveje hvad der kan gøres ved sagen... pille pille op naturligvis. Skære hver delblok 1/4" mindre (de der små strimler øverst til højre i billedet) og sy sammen igen. Trekanterne er også fraskæringer... og ikke et ord om rodet!

Og tænk, nu har jeg så 4 hele blokke klar!!! Ok, har ikke syet ret meget idag, så det er fint nok. Men nu tror jeg lige, at jeg tager et par timer og kan så måske vise et færdigt midterstykker imorgen. Lidt optimist skal man jo være ik?!

Maria 

PS: Hvis du mangler opgaver til din hushjælp eller har alt for megen tid selv, så er der fantastisk inspiration at hente her...

3 kommentarer:

Anna sagde ...

Tack för länken! Helt surrealistiskt! :)

Bedstes Patchwork sagde ...

Hold da op, det venter jeg spændt på at se mere til

Birgits Puslerier sagde ...

Hej Maria
Så tror jeg det lykkedes mig at få nogle fine ender på min syboks, nu er jeg da tilfreds.Tror at mit problem var at jeg ikke havde fået lavet lægget rigtigt inden den blev syet sammen! Hilsen Birgit