torsdag den 20. januar 2011

Hvilken skala bruger du?

Jeg har i det sidste (lange) stykke tid haft store problemer med at modtage mail på min private mailkontoe. Det vil sige, det er nok nærmere andre, der har haft problemer med at komme af med mails til mig - de har fået dem lige tilbage i sn....., men har ofte ved gentagne forsøg til sidst fået mailen frem til mig.

I længere tid var jeg slet ikke klar over det, men undrede mig over at andre havde fået ex. nyhedsmail fra Helene Juul, når jeg ikke havde.

Forlede dag satte jeg mig så for at undersøge sagen nærmere. Jeg har mit internet hos Stofa, så dem ringede jeg op.

Den venlige "computernørdfyr", der sad i den anden ende af røret, forstod godt hvorfor jeg ikke fik så mange mails, få jeg havde indstillet min "stofa-safe-mail" til at opsnappe op til 80 % af mine mails.

Men, det har jeg altså ikke valgt. Jeg har nemlig fået hjælp for adskillige år siden af en venlig "computernørddame" med mine indstillinger og valgte dengang, at der skulle slippes lidt flere mails end "anbefalet" igennem. Det var netop hvad indstillingen (sådan en med "vælg din indstilling og marker valgte") viste på "mine sider" hos stofa - altså de sider jeg kan se på min egen computer. Når jeg fik hjælp dengang, var det fordi jeg bare ikke forstod deres system - det var omvendt ulogisk for mig.

"Hmmmmm" sagde den venlige "computernørdfyr" - "lige et øjeblik". Og lidt efter... "Det tager lige lidt tid, jeg har eksperterne til at se på det..."

Og så... "Det ser ud til at vi her inde hos stofa har fået vendt skalaen omvendt!!! Så når du har valgt lidt under anbefalet sikkerhed, så har du fået et godt stykke over anbefalet sikkerhed. Vi skal undersøge sagen nærmere, men hvis du (mig altså) nu indstiller din sikkerhed til "Anbefalet", så er du sikker på ikke at ramme ved siden af! Det var sørme godt du ringede! Tak for det. Og husk lige at gemme dine nye indstillinger!"

Det har jeg så gjort og glæder mig til alle de spændende mails jeg nu skal til at modtage!

Maria

PS: Det lækre stof her, kan ses brugt i den kommende nummer af Kludemagasinet.

Ingen kommentarer: