mandag den 21. februar 2011

En lille bitte en

Det er godt nok længe siden jeg sidst har holdt en hel uges "bloggerpause", men det har været vinterferie med familien og pludselig også fra bloggen. Jeg har faktisk heller ikke syet specielt meget, og langt det meste af det, jeg giver mig i kast med lige nu er... hemmeligheder. Der er en HOPE BOM, en Marie A. BOM, en hemmelig quilt, som jeg stadig quilter løs på og... nå ja, så har min mor snart fødselsdag, og måske hun også skal have en lille ny "et eller andet".

Men en lille sag kan jeg nu alligevel godt vise - og som Julie siger: "Du er altså lidt åndsvag mor" og ja, det har hun ret i!
Så her er mit nyeste saksevedhæng - dog stadig uden vedhængssnor og perlepynt.


I fredags var Julie og jeg en tur i Broderi Moderne (har du aldrig været der - så prøv det!!!) og købe lidt mere broderistads. Jeg snakkede med Pelse om gobelionsyning og iflg. hende, er gobelinsyning Skals Håndarbejdsskoles betegnelse for "Fladsyning over talte tråde". Så blev jeg så klog!

Heksen har spurgt om antallet af tråde pr. cm - det er 8.  

Nå, men quiltningen kalder... er nu ved yderste hemmelige kant!

Maria

4 kommentarer:

Berit sagde ...

Den er sød, men hvordan f..... får dulavet så lille en.:)

Bedstes Patchwork sagde ...

Hold da op, så kan det da vist ikke blive mindre, men fin er den.

Lenesquilt sagde ...

Sød lille ting

Kari sagde ...

Sikke da en lille bold. Jeg er bange for at Julie har ret :-)