lørdag den 23. april 2011

Friluftquilterne!

Samarbejde i højeste potens ved gårsdagens "Sy til Japan".


 Vi limede, limede, limede...


... quiltede...

 ... quiltede...

... og quiltede i både hånd og på maskine...

 ... foldede kanter fra papsyning ud...

...og syede lukkekanter på og spiste og grinede og syede... og havde 12 hæftigt herlige timer!

Vi arbejdede alle på flere forskellige tæpper - sådan alt efter temperament, evne, lyst og behov. Så jeg limede og quiltede og syede lukke kanter på... Og overlod hæftning af quiltetråde og resten af lukkekantspåsyning til nogen andre - simpelthen skønt!

Her billeder af de to tæpper jeg fik quiltet færdige.
 
Jeg quiltede også på to andre... men dem har jeg ingen billeder af endnu.

Nu er jeg spændt på at høre, hvad der er blevet syet (på) idag, hvor nogle nye og også nogle "gamle" Japandamer har arbejdet videre. Har hørt en lille fugl synte om, at der bliver mere dejligt quiltearbejde til  mig inden længe!

Maria

1 kommentar:

Helene Juul sagde ...

Ja, der ligger mere klar til dig her til quiltning. Jeg tror stadig vi andre er lidt benovede over, hvor let og ubesværet du "bare lige" quilter en flot blomst på din symaskine. TUSIND TAK for din UVURDERLIGE hjælp til quiltning. Du har lige hjulpet til med at løfte det at sy til godgørenhed til helt nye niveauer!!!