torsdag den 27. september 2012

Design Udfordring 2012

Den var værre - årets Design Udfordring (DU) fra Helene Juul Design. Først er der stofferne... GRÅ! Altså grå er jo en "ikke-farve", som jeg "desværre" nok ender ud med at syntes er ok (men sig det endelig ikke til Helene!).

Grundreglerne er som de andre år: Sy X antal blokke efter anvisninger (eller mangel på samme!) fra Helene , Hver måned udleveres 3 forskellige stykker stof, som SKAL bruges i månedens udfordring, Hver måned må der tilføjes max. 4 stoffer ud over de udleverede og et af dem skal være ensfarvet. Så langt - så godt!

Så er der sy-udfordringen; det skal være modern quilt og jeg skal sy lige det, jeg har lyst til... både i antal  og størrelse på blokke. Men har jeg så lyst til det? Jeg har i hvert fald brugt rigtig lang tid på at finde på, hvad det så var jeg skulle sy, og ændrede så som vanligt mening lige inden jeg satte hjulet i stoffet! Første blok er nu syet og den er jeg faktisk ret vil med. Næste er på tegnebrættet og så holder jeg nok der? Hvis jeg altså ikke pludselig bliver voldsomt inspireret?

Glæder mig rigtig meget til at se, hvordan de andre deltagere har løst opgaven, når kursusholdet mødes på lørdag!

Maria


5 kommentarer:

Gitte sagde ...

Det har nu været nogle fine resultater der er kommet på bordet indtil nu med de andre Design udfordringer. Så jeg er spændt på hvad du nu finder på :-) Er ikke med i år - kunne ikke overskue det.

Helle sagde ...

Spændende stoffer, som jeg syntes er mega flotte. Har selv lyst til at lave en lækker modern quilt...de er virkelig flotte og anderledes end vi lige er vant til. God fornøjelse med udfordringen, Maria :-)

Helle H sagde ...

Dejligt at høre fra dig igen. Har savnet dine indput og billeder.....

Helene Juul sagde ...

Ha ha ... tænkte nok at jeg også kunne skubbe dig i retning af det grå ;-)
Glæder mig til at se hvad du har fundet på, i morgen.

Gitte Møldrup sagde ...

Glæder mig til at se din løsning. jeg er med på distance, og har også syet 2 blokke som "løsning" på denne første udfordring.