torsdag den 6. november 2014

Første store projekt!

Og det er en ufo! En DU (design udfordring) ufo fra 2012(2013). Denne DU var den første Helene Juul havde med temaet "Moderne" og det handlede både om stoffer og blokke. En udfordring (!), og super sjovt at skulle tænke lidt anderledes end jeg tidligere havde gjort. 

"Hvorfor blev det så en ufo?" tænker du måske. Jo, de sidste tre stoffer var (og syntes jeg stadigvæk) ufattelig grimme, og da jeg skulle arbejde med dem, gik processen simpelthen i stå! Nu flere år senere er jeg ligesom ikke længere underlagt "mors = Helenes" falkeblik, og gør bare som der passer mig - noget jeg ellers ikke gør ret meget i... eller...?
Nå, men så er der også lige den anden faktor, at alle os der har deltaget i DU gennem årene, er blevet opfordret til at udstille vores toppe/quilts her sidst i november (mere om det senere), og det gav lige et boost til at finde denne frem.
Små lapper til scrappy blok Scrappy 
Og endnu en scrappy blok
I sidste pakke (den med de grimme stoffer) skulle der være tekst/tegn/motiv...
Tjek der er der så nu!
Nu mangler jeg en blok, og har så spændende planer med lukkekanten!

Maria

PS: Sidder du nu og tænker, at det der Design Udfordring da lyder meget spændende, så er vi lige begyndt på år 2014 - du kan læse mere i Helene Juuls kursusprogram. Og du kan sagtens nå at være med! 

2 kommentarer:

Helene Juul sagde ...

Tror du ikke jeg holder øje med dig?!?!? ;-) Nå, men indtil videre ser det jo godt ud!
Glæder mig til at se en færdig top.

Daniel sagde ...

Nice your very good